7 הדברים שאתם חייבים לעשות כדי לגרום לאתר שלכם להצליח בגדול

7 הדברים שאתם חייבים לעשות כדי לגרום לאתר שלכם להצליח בגדול

אז בניתם אתר לעסק. העיצוב נחמד, התפריט מזמין ואפילו התכנים לא רעים. אבל משום מה חשבתם שהאתר הזה יביא לכם יותר לקוחות – שמערכת ההזמנות תהיה כל כך מלאה שהיא תקרוס, ושהטלפון שלכם לא יפסיק לצלצל. וזה לא מה שקורה. נכון, יש הזמנות, אבל הן מגיעות בטפטופים, ואתם מקבלים כמה טלפונים בשבוע, אבל איך לומר? זה פשוט לא מה שציפיתם לו. אתם לא מבינים: כולם אמרו לכם שאתר אינטרנט זה ה-מפתח להגדלת קהל הלקוחות ושהוא יזניק את העסק שלכם קדימה. אז למה זה לא קורה?

ובכן, בעידן הנוכחי לא מספיק להקים אתר עסקי פשוט וגנרי. האתר הוא הפנים של העסק שלכם, ויש לכם רק כמה שניות בודדות להשאיר רושם טוב על הגולש. יש כמה אלמנטים שחייבים להיות בכל אתר כדי שיצליח. עברו על האתר שלכם ובדקו: האם אתם יכולים לסמן וי על כל אחד מהסעיפים ברשימה הבאה? אם לא, יש לכם עוד עבודה לעשות. אבל החדשות הטובות הן, שאם תעשו את כל הדברים האלה, יהיה לכם ביד אתר אטרקטיבי, עדכני ומדויק  שיוכל לקחת את העסק שלכם לשלב הבא.

1. רספונסיביות: נראות מצוינת בכל מסך

לא צריך לספר לכם שהיום רוב האנשים גולשים באינטרנט דרך הסמארטפון. עליכם לוודא שהאתר שלכם עבר אופטימיזציה למובייל והוא מוצג ומתפקד בצורה מושלמת בכל סוג של מסך: מחשב, טאבלט או טלפון נייד. היום, אתר שאינו נצפה כראוי בכל המסכים נחשב ללא מקצועי, ובכנות, פשוט לא עושה חשק להישאר בו.

2. עיצוב מנצח שמחמיא לעסק שלכם

עיצוב האתר באופן מקצועי הוא גורם חשוב ביותר להצלחתו. רוב האתרים מציגים עיצוב שאינו מקצועי, כלומר, לא נעשה על ידי מעצב אתרים מומחה אלא פשוט מבוסס על תבנית קיימת. אתם לא רוצים שהאתר שלכם ייראה כמו אלפי אתרים אחרים, כי אחרת לגולשים לא תהיה סיבה לבחור בו על פני יתר האתרים. השקיעו בעיצוב ייחודי, מבריק, כזה שמושך את העין – אך בד בבד הקפידו על כך שהוא יהיה פונקציונלי להפליא ויעניק ללקוח חוויה פשוטה שתקל עליו להבין את המסרים.

3. מערכת ניהול עוצמתית שתאפשר לכם שליטה מלאה באתר

דבר נוסף בעל חשיבות לאתר הוא פיתוח אתר מתקדם הכולל מערכת ניהול תוכן (CMS) גמישה ומתקדמת. מערכת כזו מאפשרת לכם לעדכן את התכנים באתר, להוסיף תכנים חדשים (כולל תמונות וסרטונים), להוסיף עוד אופציות בתפריט, ליצור קישורים פנימיים באתר בקלות, לשמור את עמודי האתר בארכיון וכן הלאה. בנוסף, באמצעות מערכת ניהול תוכן ניתן לשלוט באתר מכל מקום וכן לאפשר גישה לאנשים נוספים (ניתן לתת לאנשים שונים הרשאות גישה שונות לפי הצרכים שלכם). מערכת כזאת המשלבת גם פיתוחים מיוחדים המתאימים אותה לסריקה מהירה ונכונה של מנועי החיפוש, יכולה לסייע משמעותית בקידום האתר – אחד הסעיפים הבאים.

4. מהירות גבוהה שתעודד את הגולשים לבצע פעולות באתר

מחקר ידוע של חברת מחקר השוק Nielsen-Norman Group משנת 2011, שנערך על למעלה מ-200,000 אתרים, הראה שהרוב המוחלט של הגולשים עוזבים את עמוד האינטרנט שהם מבקרים בו תוך 10-20 שניות. מכיוון שעברו כמה שנים מהמחקר והעולם הדיגיטלי רק האיץ מאז, סביר להניח שהיום מדובר בשניות בודדות. לפיכך, יש לכם זמן קצר מאד לעשות רושם טוב על המבקרים באתר. וכדי שאנשים בכלל יראו את האתר ויתרשמו ממה שיש בו, הוא חייב לעלות במהירות וכל הפעולות בו צריכות להתרחש במהירות. יש כיום טכניקות שונות לבניית אתרים המעלות את מהירות האתר ומומלץ לעבוד עם מומחים בתחום.

5. מיתוג עקבי שייצג את העסק שלכם במדויק

כבעלי עסק אתם בוודאי  מכירים בחשיבות של מיתוג. מיתוג כושל יכול לעשות את כל ההבדל בין עסק כושל לעסק מצליח. מיתוג הוא השפה של העסק, המסר שלו והערכים שעומדים מאחוריו. על כן האתר שלכם חייב להמשיך את המיתוג הקיים של העסק, בעיצוב, בשפה ובתכנים, כי אחרת הוא לא ייצג אתכם נאמנה ויפגום באמינות שלכם. וכידוע, לקוחות לא ששים לעשות עסקים עם עסק שהם לא נותנים בו אמון.

6. SEO: קריאות מופתית למנועי החיפוש שתקפיץ אתכם למעלה

אם ביצעתם את כל הסעיפים עד כה, כבר ברור שכאשר אנשים יבקרו באתר שלכם הם יהיו חצי הדרך בכיס שלכם. אבל איך הם יגיעו לאתר שלכם מלכתחילה? לשם כך דרושה אופטימיזציה נרחבת של האתר למנועי החיפוש ותחזוקה מתמדת של אופטימיזציה זו כדי לוודא שהוא תמיד בעל נראות אופטימלית למנועי החיפוש. התחרות בין אתרים בכל תחום היא קשה, וכדי לוודא שאתם תמיד נשארים בטופ של התוצאות תצטרכו להשקיע בקידום מקצועי של האתר שיוודא שיש לו פרופיל קישורים טוב, מילות מפתח רלוונטיות, מבנה שמתאים לסריקה של מנועי חיפוש וכן הלאה.

7. נגישות שתתאים את השימוש באתר שלכם ל-כ-ו-ל-ם

טיפ אחרון אך קריטי הוא להפוך את האתר שלכם לנגיש עבור ציבור בעלי המוגבלויות. לפי החוק, כל אתר כיום מחויב לעמוד בדרישות מסוימות של נגישות אחרת הוא צפוי לקנסות ולעונשים כבדים- וכעסק, אתם בטח לא רוצים לשים את עצמכם בסיכון של הפסד כסף או תביעות. הנגשת האתר מתייחסת להפיכת האתר לכזה שכל אחד יכול להשתמש בו גם אם הוא יש מגבלות בראייה, בשמיעה, בתנועה וכן הלאה – על ידי שימוש בפונטים מתאימים, מתן אפשרות לצפייה בוידאו או האזנה לשמע, שינוי צבע הרקע ועוד. הנגשת האתר מייצרת רווח נקי עבורכם, בכך שהיא הופכת אתכם אטרקטיביים ליותר לקוחות.

לסיכום

אם אתם תוהים כיצד תבצעו את כל הסעיפים ברשימה שלעיל, חשוב שתדעו שאנחנו יכולים לעזור לכם בהרבה מהם, ולייעץ לגבי היתר. אם כבר ביצעתם הכל, הרי שהאתר שלכם מוכן לשיווק. גם בצעד זה, נשמח לקחת אתכם תחת חסותנו ולבנות יחד עמכם את אסטרטגיית השיווק המתאימה בהתאם לצרכים שלכם ולמטרות שלכם, כדי להביא לכם את הלקוחות שאתם רוצים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דרושים ל DOTWEB