בניית חנות משלוחי פרחים און ליין – מה אתם צריכים לדעת?
עולם הסחר המקוון צובר תאוצה בשנים האחרונות, כשיותר ויותר עסקים בוחרים להתאים את המוצר שלהם לעידן החדש. עידן הסחר המקוון, בו הרגלי הצריכה והקניה של הלקוחות משתנים ללא הרף, שינה את חוקי המשחק ללא היכר.
אם בעבר היה אפשר לפתוח עסק המציע מוצר כלשהו לקהל רחב של לקוחות העובר בקרבת מקום, לפרסם במקומונים, להתבסס על שמועה שעוברת מפה לאוזן וליהנות משפע של לקוחות, הרי שהיום פני הדברים אינם כך.
במרחב הציבורי בו אנו חיים כיום, כשמידע זורם בכמויות ואפשרויות השוואות המחירים לא דורשות מאתנו כמעט מאמץ, עסקים הבוחרים להסתמך אך ורק על לקוחות שיגיעו אליהם פיזית לבית העסק – מפסידים.
הם מפסידים מפני שלמתחרים שלהם יש כבר נוכחות אינטרנטית. הם מפסידים כי הם תלויים בשעות הפעילות של העסק שלהם, והם בעיקר מפסידים כי כל עוד הם לא מותג ידוע, לפני שלקוחות יגיעו אליהם פיזית לחנות, הם יערכו בדיקה קצרה בגוגל. התוצאות שיופיעו להם הם אלו שיהנו בסופו של יום מאותם לקוחות. לכן, כיום, אם העסק שלכם (ולא משנה מאיזה תחום) לא נמצא ברשת, אפשר להגיד שהוא לא ממש קיים.
ההתפתחות הטבעית
אם עד לא מזמן עסקים היו מסתפקים במעין אתר תדמיתי על מנת להראות נוכחות אינטרנטית, כיום אפשר לראות כי יש מעבר חד וברור של עסקים מאתרי תדמית לאתרים מכירתיים. הרי למה לחכות שלקוח פוטנציאלי יראה קודם את האתר שלנו בגוגל ואז כשיהיה לו זמן הוא יגיע אלינו בצורה פיזית, כשהוא יכול לשבת בביתו רגל על רגל ובעזרת כמה לחיצות בעכבר לרכוש מאיתנו את המוצר? קהל הלקוחות כיום אינו מעוניין לבזבז את הזמן על הליכה לחנויות או אפילו לבצע הזמנה דרך הטלפון, שכן מענה אנושי גוזל זמן יקר (כמו המתנה על הקו, מסירת הפרטים וכו').
משלוחי פרחים ואינטרנט
כפי שציינו, אתרי מסחר באינטרנט מתאימים (כמעט) לכל העסקים. תחום ספציפי שנהנה מגידול משמעותי בהכנסות שלו וחיסכון עצום בהוצאות הוא תחום משלוחי הפרחים. לפרחים, בניגוד לעסקים רבים אחרים, יש יתרון משמעותי שהופך אותו לתחום כל כך מצליח בזירה המקוונת.
תחום הפרחים הינו ויזואלי ומרשים ולכן בניה נכונה של אתר ששמה דגש על חוויית משתמש ונותנת את הפוקוס הויזואלי לכל מארז פרחים, יכולה להקפיץ בצורה משמעותית את מחזור המכירות של העסק.
התייעלות מכל הבחינות
דמיינו את הסיטואציה הבאה: יש חג שמתקרב בו אתם כבר יודעים מראש כי צפויה עבודה רבה. הכנתם את עצמכם מראש ויש לכם את האנשים המכירתיים ביותר שישבו ליד הטלפון. למרות ההכנות, נוצר עומס של שיחות. מאחר ואנשי המכירות שלכם לא יכולים לדבר עם שני אנשים בו זמנית, נוצר מצב בו לקוח אחד ממתין על הקו, מתייאש, מנתק ועובר הלאה.
דבר כזה לא יכול לקרות ברגע שיש לכם אתר שכן ניתן ״לספק״ דרכו שירות למספר בלתי מוגבל של לקוחות שרוצים כאן ועכשיו להזמין את זר הפרחים המדהים שהכנתם עבור החג הקרוב. אתר מכירות מאפשר לכם לחסוך בהוצאות על כח אדם ולהגביר את כמות ההזמנות שאתם יכולים לקלוט בזמן קצר.
יותר מזה, אתם כלל לא מוגבלים בשעות פעילות העסק ולמעשה האתר מוכר עבורכם גם כשאתם אחרי שעות העבודה. במקום להתעסק עם מענה אנושי שעלול לטעות בהזמנה, בכתובת או במחיר, דרך האתר אתם מקבלים את ההזמנה בדיוק כפי שהלקוח ציין ויכולים לנצל את כח האדם שלכם להוצאות ההזמנה לפועל במהירות.
התהליך בפועל
השלב הראשון אותו צריך לעבור הוא שלב האפיון של החנות. כאן נדרשת חשיבה עמוקה שנעשית יחד עם אנשי המקצוע שידעו לכוון ולעזור לכם על מנת שהאפיון ייצא מדוייק עבור הצורך הספציפי שלכם. אנחנו עוברים על האפיון ומתחילים לעצב ולבנות את האתר בצורה שתשדר מקצועיות, תעניק חוויית משתמש נעימה לגולש, וכמובן תהיה מכוונת מכירות.
שלב נוסף בתהליך הוא שלב הזנת התכנים. אם אתם חושבים שמספיק לצלם תמונה של זר פרחים מהודר ולעלות אותו לאתר, כדאי שתחשבו שוב. הזנת התוכן באתר הינה קריטית מ-2 סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה היא מבחינת הגולש.
הפרחים שלכם והמארזים אותם אתם מציגים, חייבים להיות מנוסחים בצורה ברורה אך מגרה ומכירתית. הסיבה השניה לחשיבות הזנה נכונה של תכנים היא בכל הקשור לקידום של האתר. על מנת שגוגל יוכל לקשר תוצאות חיפוש רלוונטיות לעסק שלכם, חייבת להתבצע הקפדה על המילים הנכונות בהם משתמשים בתיאור של כל מוצר.
מה עוד חשוב לדעת?
בהתחשב בעובדה כי כיום מרבית הגלישה באינטרנט מתבצעת דרך הטלפון, האתר שלכם חייב להיות מותאם למובייל. הכוונה היא לא בהעתק מדוייק של האתר מהמחשב הנייד, אלא חשיבה, תכנות והקפדה על כל הפרטים הקטנים שנכונים לטלפון החכם.
לא בהכרח כל מה שנראה טוב על מסך של מחשב נייח נראה טוב גם במובייל ולכן, חשוב להקפיד כי האתר יהיה מותאם ויעניק חוויה גלישה נעימה גם דרך מסכי הטלפון. גם תהליך הרכישה חייב להיות ייעודי לצורך שלכם והוא צריך להתבצע בצורה פשוטה, נעימה וקלה עבור הגולש. גולשים שיתחילו להסתבך עם הכפתורים, לא יבינו היכן הם אמורים ללחוץ והדברים לא יהיו ברורים להם, ינטשו את האתר שלכם במהירות.
מהירות
מהירות טעינת האתר קריטית אף היא. אתרים שלוקח להם זמן לעלות ושכל פעולה בהם מתבצעת נצח, מפסידים גולשים שהולכים לחפש פתרון מהיר יותר אצל המתחרים שלהם. חנות וירטואלית מושלמת מחייבת מנגנון להקטנת התמונות שבאתר, מערכת ייעודית הנקראית Minify שמטרתה היא לדחוס ולצמצם את הקוד (ובכך לאפשר לאתר להיטען מהר יותר), זיכרון מטמון וחיבור (באם צריך) לשרתי CDN.
ממשק ניהול אתר
ממשק ניהול האתר חייב להיות קל ופשוט בין אם אתם חובבי טכנולוגיה או טכנופובים שמפחדים לגעת במחשב. חשוב שתוודאו כאשר אתם עוד בשלב ההתחלתי של התהליך, כי הממשק עליו ייבנה האתר הוא פשוט וקל לתפעול מהצד שלכם.
אפשרות להקפאת מכירות באתר
בחנות אינטרנטית, יש לכם שליטה מלאה על כל אספקט שמתרחש בתהליך המכירה. לכן, אם אתם רואים כי בזמן מסוים כמו חג ספציפי, אתם לא עומדים בלחץ ויש לכם מחסור בכח אדם, תוכלו לעצור הזמנות מהאתר במקרים בהם אתם קורסים תחת הלחץ או כאשר מלאי הפרחים אזל.
מודולים ייחודיים
באופן טבעי, לחנות פרחים אינטרנטית, יש צרכים שונים מאשר חנויות מקוונות בתחומים אחרים. אנחנו בבניית חנות פרחים און ליין, חושבים על כל הפרטים מהגדול ועד לקטן ולכן בעזרת פיתוחים ייעודיים אנחנו מאפשרים מגוון רחב של אופציות שהינם הכרחיות הן עבור החנות והן עבור הלקוח.
לדוגמא: אופציה למשלוח הזמנות לסניפים שונים של הרשת, בהתאם למיקום הלקוח או היעד. ההזמנה מתקבלת באתר ומנותבת לסניף הרלוונטי. אופציה נוספת וחשובה היא השארת הזר במקרה של חוסר מענה. המערכת שלנו תדע להסביר לשליח בדיוק כיצד לנהוג במקרה בו אין מי שיקבל את המשלוח. ניתן להוסיף כמובן גם כרטיס ברכה לבחירה ואת התוכן שהשולח רוצה לכתוב.
הגדלת מכירות
חושבים שרק דרך עמדת הקופה שלכם אתם יכולים להגדיל מכירות בזמן התשלום באמצעות מוצרים נלווים? תחשבו שוב. גם באתר מכירתי, בעזרת הכלים הנכונים (כמו הפיתוח שלנו) תוכלו להציע מוצרים נוספים ללקוח הנמצא כבר בעמדת רכישה ובכך להגדיל את עגלת הקניות שלו. והיתרון? המוצרים מוצעים לו בצורה נעימה, מבלי שהוא חש כי איש מכירות מנסה "לדחוף" לו רכישות בכח. תהליך הרכישה הוא מהיר ופשוט ולכן בעזרת הצגה של מוצרים רלוונטים ניתן להגדיל את המכירה.
כפי שאתם יכולים לראות, המעבר מחנות פרחים פיזית קיימת לאינטרנט הוא מעבר הכרחי אך כזה שטומן בתוכו אלמנטים רבים שיש לתת להם מענה ולשים אליהם לב. בניית חנות און ליין יכולה לשדרג את העסק שלכם מקצה לקצה, אך רק אם היא מתבצעת בצורה מתוכננת, חכמה ומותאמת לצרכי הלקוח.