חווית משתמש בחנות וירטואלית – השפעת חוויית המשתמש על היקף המכירות בחנות וירטואלית

חנות וירטואלית

חנות וירטואלית – חווית משתמש

חנות וירטואלית טובה הינה הסוד להצלחה של כל עסק המעוניין להגדיל את המכירות שלו, וליצור מאזן לקוחות שממשיך וחוזר לבצע רכישות דרך האתר. מבין ההיבטים השונים הנוגעים בבניית חנות מוצלחת, אחד הבולטים הינו חוויית המשתמש. היבט זה בא במגע בכל התחומים בהם המשתמש בא באינטראקציה עם האתר.

במאמר זה נסקור את ההיבטים השונים שבחוויית המשתמש בחנות הוירטואלית, ונראה את היתרונות השיווקיים והכלכליים של מערכת SELLIO מבית DOTWEB, לעומת מערכות שונות בשוק. זאת נעשה על ידי התבוננות משני הקצוות השונים של מערכת החנות הוירטואלית, הלקוח ומנהל החנות.

חנות וירטואלית

חנות וירטואלית

חוויית המשתמש בצד הלקוח

חנות וירטואלית – שלב העיצוב

אסתטיקה הינה קריטית בכל הנוגע להצלחה של חנות וירטואלית. המשתמש הממוצע מבלה פחות מדקה בדף שאינו מושך את תשומת ליבו! נתון זה הינו בר שינוי, אך צריך לקחת בחשבון מספר אלמנטים מהותיים בכל הנוגע לעיצוב החנות.

צורת החנות צריכה להיות ברורה ונקייה, ללא עודף של פרטים המעמיסים על העין. חנות אלגנטית ובעלת חזות לא עמוסה, בה המשתמש יכול לגשת למוצרים וביצוע פעולות בצורה קלה, מעלה את זמן שהותו של הלקוח בחנות. כמו כן, יש להתייחס לערכת הצבעים בה משתמשים ולהתאימה לקהל היעד. חנות שהצבעוניות שבה אינה יוצרת עניין אצל קהל הלקוחות אליה היא מכוונת, לא תוכל להביא להגדלת המכירות.

תצוגת המוצרים על ידי תמונות איכותיות הינה פרט חשוב, זאת על מנת שיהיה מובן ללקוח על איזה מוצר הוא מביט. במערכת SELLIO קיים מודול  שיוצר קשר עם גוגל ומסוגל לספק תמונות מתאימות ואיכותיות, ובכך חוסך זמן יקר של חיפושים, צילומים, וכמובן כסף. התמונות שגוגל נותן חוקיות לשימוש.

בכדי שעיצוב החנות יניב פרי, חשוב שיהיה חיבור בין אופיו של העסק לבין החברה המעצבת. לכן, לפני בחירת החברה, תוכלו להסתכל בתיק העבודות שלנו, להתרשם מיכולות הסטודיו של DOTWEB, ולהיות בטוחים שבחרתם בטוב ביותר. ניתן תמיד להביא השראות מכל מקום אחר ברשת על מנת שמעצב יבין טוב יותר את הסגנון.

חנות וירטואלית – רספונסיביות

בשוק המובייל בישראל, לקוחות מבלים יותר מ-90% מזמן הגלישה שלהם במכשירים הניידים. בין אם מדובר בסמארטפונים או טאבלטים, החשיבות של תאימות החנות הוירטואלית של העסק למכשירים השונים היא לא רק הכרחית, אלא ממש אומנות שיווקית בפני עצמה.

רספונסיביות לוקחת בחשבון כיום סוגים רבים של מכשירים כגון, טאבלטים, TV BOX, מסכים חכמים וכמובן טלפונים סלולריים, על מנת לכסות את כל נתח השוק. ב-DOTWEB, לא רק שמתמודדים עם החלק הטכני שכרוך בעניין, אלא מחקר מעמיק של הרגלי הגלישה וניצול מירבי של כל מדיה ומדיה על מנת לשמור על חוויית משתמש אפקטיבית ואפליקטיבית ככל הניתן.

בסופו של דבר, ניצול נכון של תחום המובייל בו שוכנים מרבים הגולשים, יכול להמיר עוברי אורח בחנות הוירטואלית ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

חנות וירטואלית – מהירות מקסימאלית לרכישה

ללקוח ולעסק אינטרס משותף, האחד רוצה את המוצר והשני מעוניין בכסף. כאשר המתווכת בעסקה הינה החנות הוירטואלית, בעל העסק יהיה מעוניין לזרז את תהליך הרכישה ולצמצם את כמות הקליקים לקנייה של הלקוח. חשוב שתהליך זה יהיה מהיר ויעיל עבור הלקוח, שכן תהליך מהיר יותר מאפשר יותר רכישות.

כפי שכבר נרשם, הגולש אינו נשאר זמן רב מדי באתר מסויים ולכן הכרחי לבנות חנות שזמני הטעינה של הדפים שבה הינם מינימליים. SELLIO מצויידת במנגנוני אופטמזציה לקוד האתר והן לגודל התמונות המופיעות בו, ובכך מאיצה באופן משמעותי את מהירות הטעינה של הדפים ויצירה של חוויית גלישה חלקה.

חנות וירטואלית – טפסים נגישים

חלק אינטגרלי מתהליך הרכישה המבוצע בחנות הוירטואלית הינו השימוש בטפסים. הלקוח מחפש מוצר ומהרגע שהוא מצא אותו, מתרחש תהליך שלם המצריך מהלקוח למלא את פרטיו השונים. לכן, בנייה של טפסים נגישים הינה חלק מהתהליך בו מתקצר הזמן הלוקח לרכישה וממזער את הטעויות ואת הייאוש הנלווים.

אחד הכלים החשובים שמערכת SELLIO מציעה, עוזרת להשיג מטרה זאת הוא השלמה אוטומטית. מהרגע בו הלקוח מחפש מוצר או קטגוריה בחנות, ועד למילוי הפרטים שלו כמו עיר מתוך רשימה, כלי זה מקצר באופן משמעותי את הזמן בו הלקוח מקליד, ומקרב אותו ליעד הרכישה.

כמו כן, חנות מוצלחת מסוגלת לספק ללקוח הסבר כלפי התפעול בזמן אמיתי, כלומר פידבק. דוגמאות טובות לכך הינן מתן הודעה כאשר לא ניתן לגשת לסל הקניות כאשר הוא ריק, או לציין טעות בהקלדת טלפון או כתובת מייל, דבר החיוני למהימנות נתוני הלקוחות ולהמשך טיפול.

חנות וירטואלית -נגישות לבעלי מוגבלויות

מעל ל-70% מבעלי המוגבלויות אשר בביתם ישנו מחשב, מחוברים כיום לאינטרנט. זהו קהל יעד שמספרו אינו מבוטל, ובהתאם לכך קיימת חשיבות יתרה להפיכה של אתר החנות הוירטואלית לסביבה נגישה עבור אותם בעלי מוגבלויות.

חברת DOTWEB, פועלת בהתאם לתקנות הנגישות של משרד המשפטים, ומאפשרת לכל עסק שבוחר לפתוח חנות וירטואלית, להנגיש את התוכן שלו גם לקהל היעד הזה ובכך להכניס נתח שוק נוסף אל העסק ולהגדיל את מחזורי המכירות.

חנות וירטואלית – חיפושים מתקדמים

לקוח המגיע לחנות המעוצבת והנעימה לצפייה, יתחיל ברוב המקרים תהליך של חיפוש המוצר הספציפי אליו הוא מכוון. יכולתה של החנות להעניק לו כלי חיפוש מתקדמים מאיצה את תהליך הרכישה ועוזרת ללקוח להיחשף למוצרים נוספים, שייתכן ויוסיף לסל הקניות.

SELLIO מספקת מגוון כלי חיפוש לשם מטרה זאת כגון אפשרות לחיפוש לפי מחיר, קטגוריות מוצרים שונות, וכמו כן תגיות וספקים שונים. בנוסף, קיימים כלי חיפוש חזקים כגון חיפוש על פי צבע ומוצרים מקושרים רלנווטים. הנגשת המידע על המוצרים וחשיפה לעוד מוצרים הינם כלים בעלי עצמה אשר גם הם משפיעים על איכות המכירה וגודלה.

חנות וירטואלית – תמריצים ומבצעים

בעוד ששימוש בכלים שיווקים כדוגמת המבצעים והתמריצים הינו חיוני לכל עסק, כאשר הם מוטמעים בחנות הוירטואלית יש לשים דגש לבצע את השילוב באופן בו לא תיפגע חוויית המשתמש. לשם כך, במערכת SELLIO מיושמים כמה פיצ'רים חכמים אשר עוזרים להשיג את המטרה.

כלי חזק הינו האפשרות להתריע לשאר הגולשים בחנות על מוצר שנרכש בזה הרגע, יוצרת עניין אצל משתמשים אחרים ומגדילה באותה השנייה את פוטנציאל המכירה של המוצר. עוד פי'צר הנוגע בקופונים והמימוש שלהם דרך האתר הינו יעיל על מנת להגדיל את היקף המכירות ויוצרת משיכה לרכישות נוספות אצל אותם משתמשים.

כלי נוסף ויעיל הינו קביעת חוקים לסל הקניות. אם בעל העסק החליט להעניק 20% הנחה בקנייה של מעל 1000 ש"ח במהלך תקופת החגים, ניתן להחיל את החוק גם באתר ולאפשר למעגל לקוחות רחב יותר להינות מהמבצע. כמו כן, ניתן גם להחיל חוק המקנה הנחה בסל הקניות מעל כמות מסויימת.

SELLIO מאפשרת קביעה ושינוי חוקים באופן אינטואטיבי, מהיר ויעיל. בכך ניתן ליישם את המבצעים ישירות באתר ולהגדיל באופן משמעותי את היקפי המכירות דרך החנות הוירטואלית.

חנות וירטואלית – הרשת החברתית עובדת בשבילכם!

כולם מכירים את כפתורי השיתוף לרשתות החברתיות השונות, והאופטימיות שנעלמה מהעסקים לגבי שיתוף תוכן האתרים, שכן גולשים לא ממהרים לפרגן. בשביל להצית את הלהבה החברתית מחדש, פותחו שני מודולים ייחודים עבור החנות הוירטואלית של SELLIO.

מודול מיוחד הינו מתן של הטבה ייחודית עבור שיתוף המוצר בפייסבוק! תכונה זאת בחנות יוצרת נהירה של לקוחות לאתר החנות, המגדילים את התנועה, מאגר הלקוחות הפוטנציאלים והיקפי המכירות, ובנוסף מעלים את המודעות החברתית למוצר המשותף.

בנלווה אל מודול זה או בנפרד, קיים פי'צר המאפשר למשתמשים להירשם למערכת החנות בקליק אחד דרך חשבון הפייסבוק או הגוגל. שוב, כלי מצויין לייעול הזמן החוסך בטעויות הקלדה ומילוי מיותר של טפסים, מצמצם את כמות הקליקים לקנייה ובכך מגביר את ההכנסות.

חנות וירטואלית – אפשרויות תשלום ואבטחה

גם אבטחה הינה קשורה באופן אדוק לחוויית המשתמש. אחד האופנים בו לקוח נהנה משירותי החנות הוא הרגשת הביטחון המושרית ממערכת האבטחה שלה. לקוחות שאינם מרגישים ביטחון ואין להם אמון בחנות הוירטואלית, יבצעו את הרכישות שלהם במקום אחר.

SELLIO שמה דגש חשוב על אבטחה, מתוך הבנה של הביטחון של הלקוח והן של העסק, ועוברת לעתים קרובות ובאופן קבוע בדיקות אבטחה קפדניות. כרטיסי האשראי המוזנים באתר אינם נשמרים במערכת עצמה, אלא בשרת מוצפן חיצוני של חברות הסליקה, ועומד בתקנים המחמירים של השוק כיום, כגון PCI DSS.

כמו כן, המערכת לוקחת בחשבון את כל סוגי אפשרויות התשלום, מתוך הבנה כי לכל לקוח קיימות העדפות וחששות משלו. בין אם הלקוח מעדיף לקבל שיחה טלפונית לסגירת העסקה, ועד לתשלום באופן פרטי ב-PAYPAL וכלה בכרטיסי האשראי השונים, SELLIO ערוכה לעסקה בכל מצב.

חנות וירטואלית

חנות וירטואלית

חוויית המשתמש בצד הניהול

לגולש בחנות הוירטואלית דרושה חוויית המשתמש הטובה ביותר, אך אין זה אומר שמנהל האתר ראוי לפחות מכך. SELLIO אינה חוסכת דבר גם בחויית המשתמש של מנהל האתר. עבודה מול ממשק נוח ויעיל יכולה להגביר את יכולת ביצוע המשימות ליום עד פי שלוש מהרגיל! זהו יתרון משמעותי ומעניק לעסק חיסכון בשעות עבודה.

להלן ממקצת החידושים הקיימים בממשק של SELLIO, שבוודאות יחסכו לכל עסק עשרות של שעות עבודה בחודש.

התממשקות למערכות מלאי שונות

על ידי התממשקות בין מערכות הקופה הממוחשבת של אוטוסופט, ירפא, PRIOROTY ורבים נוספים, נוצר חיסכון ענק בזמן הדרוש לעידכון ידני בין המערכת לחנות הוירטואלית. חנות המחזיקה באלפי מוצרים זמינים תהיה מעוניינת ביתרונות הזמן הנובעים מאפשרות זאת, והאמינות שיוצרת SELLIO בעבודה אל מול מערכות אלו.

כמו כן, עסקים המעדיפים לעבוד מול קבצי אקסל, או לבצע עידכון ידני של המלאים, יוכלו לקבל גישה מלאה לפעול באופן זה.

שליטה בהצגת עמודות וטבלאות שונות

עבודה דינאמית בכל עסק דורשת הצגה של נתונים באופן המשתנה מפעם לפעם. דרך המערכת ניתן להציג את העמודות הרלוונטיות בשליטה מלאה, כדי להקל על העבודה השוטפת.

ניווט מהיר

כדי להגדיל את מספר הפעולות בין רגע, SELLIO מכילה סרגל כלים מהיר לביצוע זריז של הוספה והורדה של מוצרים וכמו כן לביצוע של פעולות גלובאליות כגון הוספה או הורדה של מספר מוצרים בעת ובעונה אחת, ואפשרויות רבות נוספות.

מערכת ניהול תפריטי אתר

ההשראה שנלקחה מוורדפרס וייושמה במערכת SELLIO, מאפשרת למנהל האתר עריכה מתקדמת של התפריטים השונים באתר, זאת כנגד לשאר המערכות בשוק. על ידי גרירה והוספה, ניתן לשנות את פני התפריט, כולל בנייה של מגה תפריט, הוספת אייקון ועוד אפשרויות רבות ומגוונות.

הוספת מוצר מעולם לא הייתה קלה יותר

המערכת החכמה, בנוייה באופן כזה שניתן לבצע יישום מהיר ופשוט של מוצרים חדשים לאתר החנות, בזמני שיא.

אפשרות ייבוא תמונות חוקיות מגוגל? בלחיצת כפתור! ייבוא מפרט המוצר מ-AMAZON ותרגומו? בלחיצת כפתור! אולי הוספה של המוצר לזאפ, עזיראלי.קום או למפת אתר גוגל? גם כאן, הקדמנו ואנחנו כבר שם!

מערכת הקמת וריאציות למוצר

אם קיים מוצר בעל משתנים רבים, תהליך היצירה של כל אותן וריאציות כגון מידה, גודל, צבעים ועוד יכול להיות מתיש. מכיוון וב-DOTWEB כבר עברנו ובחנו את כל המערכות, היינו חייבים למקצע ולשפר גם תכונה זאת. SELLIO מאפשרת הגדרת וריאציות למוצר בזמן הקצר ביותר.

תמיכה מובנית בריבוי שפות

לעומת מערכות רבות בשוק, הדורשות התקנים נוספים רק על מנת לתרגם את קוד האתר לשפות אחרות, מערכת SELLIO מגיעה עם תמיכה מובנית בשלל השפות הקיימות בעולם, ומאפשרת עבודה נוחה ומהירה מולה.

המערכת היחידה שאינה מזניחה את התוכן לצד המוצרים

אתרים "חיים" שמתעדכנים ומעלים תוכן חדש, מהווים כלי חזק במודעות של הצרכן ומושכים לקוחות חדשים וישנים כאחד בחזרה לבצע רכישות נוספות. בגלל המודעות הגבוהה ב-DOTWEB לחשיבותו של התוכן, המערכת מגיעה עם כלים ייחודיים המאפשרים פיתוח קל ונוח של תכנים בחנות.

בלוג אתר, בו ניתן לעדכן על שלל מבצעים ולבצע סקירות של מוצרים הינו כלי שיווקי חזק המעלה את האמון של המשתמש במערכת. לכן, אפשרויות שילוב המוצר בפוסט, או שילוב פוסט במוצר, אשר מגיעים מתוך ההבנה כי סיקורי תמיכה במוצר עוזרים לכוון את הלקוח לרכישה, הינן חשובות.

ניתן לבצע במערכת שימוש בדפי תוכן באמצעות תבניות מתקדמות וכמובן, שימוש בשאלות נפוצות בכדי להגביר את חוויית המשתמש.

איזורי עריכה דינאמיים

מנהלי אתר מגיעים בשלל הצורות, מלקוחות שהינם בעלי רקע בקוד ועד כאלה שהקשר ביניהם לבין קוד מקרי בהחלט. לכן, מערכת SELLIO באה בהתאמה מושלמת עבור כל אותם טיפוסים ומאפשרת שליטה מלאה בכל איזור באתר, בין אם זה הבאנר, כותרת, טקסט ועוד.

מכיוון והמודול מאפשר שליטה מלאה, מהאיזורים הבסיסיים ועד למקומות שעד היום דרשו יכולות של מפתח, מנהלי אתר רבים יכולים לחסוך בהשכרת שירותי מפתח ושעות העבודה הנוספות. מהירות ויעילות עד לכל נקודות הקצה.

תמיכה טכנית אונליין וניהול טיקטים

במערכת SELLIO, מנהל האתר מסוגל העניק שירות ללקוחות על ידי שימוש בצ'ט מובנה באתר, וניהול של ההפניות מלקוחות חדשים או כאלו אשר כבר קיימים במערכת.

מערכת ההזמנות

מערכת ההזמנות היא ליבת התעבורה של החנות הוירטואלית, וכאן גוברת החשיבות לדיוק, התאמה ומהירות. לכן, המערכת שלנו מכילה את מגוון האפשרויות המייעלות את השימוש במערכת באופן מובהק.

בעסקים הפועלים במספר סניפים, לכל סניף ישנה התאמה לאיזורים שונים ולכן המערכת מסוגלת לנתב הזמנות באופן אוטומטי אל מנהלי הסניף הרלוונטי. לא עוד הזמנות כלליות והעברה של הזמנה מסניף לסניף עד הגעה לאחד הנכון.

פיצ'ר נוסף הינו ניהול סטאטוסים של מוצרים, כולל התראות על אי-מתן שירות. זאת נעשה באמצעות תצוגה צבעונית, ברורה של הלקוחות שטופלו או שלא טופלו, ובנוסף לקוחות שהגיעו כעסקה טלפונית ונדרשים לביצוע של חיוב ידני.

כדי לחסוך בנייר ולשמור על הכדור, קיימת האפשרות של הנפקות הזמנה למייל ושליחת חשבונית אוטומטית. זהו שירות מהיר ויעיל למרבית הלקוחות, אשר במילא מנהלים את רוב הניירת שלהם דרך הדואר האלקטרוני.

האפשרות לחיוב ידני באמצעות TOKEN, או עסקה מושהית, מקנה מרחב פעולה גדול יותר לעסק.

גן עדן לאפילאייטורים

מודול הדרופשיפינג בנוי במיוחד עבור עסקים אשר אינם רוצים לעסוק בייבוא של מוצרים ולהעניק שירותים, אלא עניינם בשיווק נטו. מודול זה מאפשר מספר כלים עוצמתיים לפתיחת עסק בשיטת הדרופשיפינג.

בתוך SELLIO כבר בנויה מערכת לחיפוש מוצרים אטרקטיביים ב-AMAZON, אשר יש בהם עניין והם ניתנים למכירה. את אותם מוצרים ניתן להזין לאתר בקליק, ובכך תוכן המוצר מיובא באופן אוטומטי. באותה הרגע, החנות מוכנה! המכירה מתבצעת ב-AMAZON ועמלת התיווך היא רווח מעולה כאשר ההשקעה הינה מאוד נמוכה.

בנוסף, SELLIO מאפשרת לבצע שילוב של חנות עם מוצרים מ-AMAZON ובנוסף גם מוצרים פיסיים, ובאופן זה ניתן להינות משני העולמות יחדיו.

 

הכלים הייחודיים והחזקים של SELLIO, יאפשרו גם לעסק שלך לנהל חנות וירטואלית מצליחה ובעלת שם. לכן, במידה ובקריאת המאמרנוצרה בכם הסקרנות לשמוע עוד, אתם מוזמנים ליצור קשר ולהזמין פגישה אונליין. כל מעוניין יוכל לקבל הצצה אל תוך מערכת המסחר הדיגיטלי המתקדמת ביותר בישראל.

חנות וירטואלית

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    דרושים ל DOTWEB