קידום אתרים
למה אתם צריכים שירותי קידום אתרים – והתאמת האתר למנועי החיפוש
קידום אתרים – מה צריך לעשות עסק כדי להגדיל את הכנסותיו? מהו הערוץ בו הכדאי ביותר להשקעה כיום בכדי להעצים את מאגר הלקוחות? מה הכוונה קידום אתרים? ואיך מגייסים לקוחות פוטנציאליים?
אלה שאלות שכל בעל עסק שואל את עצמו כשהוא פותח עסק, נמצא בתקופה של מיתון ובכלל, כאשר הוא רוצה להגדיל את היקף המכירות ולמתג את שם העסק. במאמר זה נעסוק ובעקרונות המניעים בעלי עסקים לנתב את כספי הפירסום שלהם לקידום האתר שלהם במנועי החיפוש. [קידום אתרים]
מה זה שיווק?
קידום אתרים – שיווק נחשב לאחת הפעילויות החשובות ביותר שחברות עושות בזמן הפעלתן. למרות זאת, במרוצת הזמן, התרחש פיצוץ טכנולוגי אשר שינה את הדרך בה ארגונים עובדים, משווקים את מוצריהם או שירותיהם ויוצרים קשר עם לקוחותיהם.
כשלעצמו, הגדרתו של שיווק הינה "הפעילות, מערך הארגונים והתהליכים ליצירה, התקשרות, אספקה וחליפין של הצעה בעלת ערך ללקוחות, שותפים והאוכלוסייה כאחד". מונח זה התפתח מהמשמעות המקורית בה הולכים אל השווקים עם טובין בכדי למכורה. נקודת מבט נוספת מגדירה את מונח השיווק כ-"התהליך הניהולי האחראי לזיהוי, ציפייה וסיפוק צרכי הלקוח באופן רווחי".
פרסום בצורתו הקדומה נעשה באמצעות עלונים, שלטים ופתיחת דוכנים והיה מוגבל רק עד למקום הפיזי אליו ניתן היה להגיע. עם התפתחותו של הרדיו בארצות הברית של שנות ה-20, יותר ויותר חברות פנו לערוץ זה על מנת להעביר מסרים אל קהלי היעד שלהם. בשנות ה-50, עם התפתחות הטלויזיה לשימוש מסחרי, רשת הטלויזיה דו-מונט עשתה שימוש לראשונה בשיטה המודרנית של מכירת זמן פרסומות למספר מממנים וקבעה סטנדרט שמשמש עד היום בטלויזיה מסחרית, סדרות וסרטים. בשנות התשעים התרחשה המהפכה הגדולה של האינטרנט ושינתה את כללי המשחק, בכך שפתחה את תחום השיווק הדיגיטלי.
מהפכת השיווק הדיגיטלי
קידום אתרים – ההתפתחויות הטכנולוגיות שהגיעו בין שנות ה-90 ל-2000 שינו את הדרך בה מותגים ועסקים עושים שימוש בטכנולוגיה עבור שיווק. הדרכים בהן ניתן להעביר מסר לצרכן מתרחשות באינטרנט דרך הפלטפורמות השונות כמו אתרים וטלפונים חכמים, אשר התפשטו בעולם בצורה נמרצת החל מתחילת שנות ה-2000.
הגישות השונות בשיווק דיגיטלי נשענות על שלושה קווים כלליים המנחים אותם:
קידום אתרים – נוחות הגישה – היעד המרכזי הוא ההגעה ללקוחות השיווק הדיגיטלי ולאפשר להם ליצור אינטראקציה עם המותג דרך שירותי ומשלוחים של מדיה דיגיטלית. דרך תקשורת דיגיטלית קל להגיע אל המידע בקצב גבוה. משתמשים בעלי גישה לאינטרנט מסוגלים להשתמש באמצעי מדיה רבים כגון אתרים, פייסבוק, יוטיוב, פורומים אימייל ועוד. דרך תקשורת דיגיטלית ניתן ליצור ערוץ רב-תקשורתי בו המידע ניתן להעברה באופן מהיר מסביב לעולם על ידי כל אדם באשר הוא. באמצעות האופי האינטראקטיבי הזה, לקוחות מסוגלים ליצור שיח בו קהלי היעד יכולים לשאול שאלות לגבי המותג ולהכיר אותו. דבר שצורות שיווק מסורתיות אינן מסוגלות לספק.
קידום אתרים – יעילות – באסטרטגיות כגון מודעות המותג, הוכחה היעילות בעיקר במדינות בהן האוכלוסיה מראה אדישות לחוסר ידיעה, כלומר, הסובלנות של של אוכלוסיה לחוסר ידיעה וללא נודע. במדינות מסוג זה, ערוצי מידע כגון מדיה חברתית עובדים היטב. אך מכיוון ושיטה זאת עלולה ליצור תדמית שלילית לחברה, חברות רבות אינן נוטות לעשות שימוש בה. סקרים אמריקאיים מראים כי רוב הלקוחות מראים אמון דווקא במודעות מתוך מנועי חיפוש ותוכן הנובע מקידום אתרים.
קידום אתרים – יתרון תחרותי – על ידי שימוש בפלטפורמות אינטרנטיות עסקים יכולים ליצור יתרון תחרותי דרך מגוון אמצעים. למשל, שימוש במדיה חברתית מסוגל ליצור ערוץ מידע עבור החברה. שיח גובר על מוצר הינו פרסום לכל דבר וחשיבותו אינה מבוטלת כלל, אך החיסרון טמון בעובדה כי טרנדים ציבוריים הם בעלי נטייה לצאת מהתודעה הציבורית. קידום אתרים במנועי חיפוש הינו תת תחום בשיווק דיגיטלי הגובר בחשיבותו בשנים האחרונות.
היתרון הגדול במהפכת השיווק הדיגיטלי היא ההוזלה המשמעותית של השימוש בערוצי השיווק השונים לעומת המסורתיים. בשנת 2011, רשת התקשורת האמריקאית איי-טי-אן-טי השקיעו כ-1.1 מיליארד דולרים בשיווק טלויזיוני ורשת החנויות לואו'ס השקיעה לעומתה 59.1 מליון דולרים בפרסום בגוגל אד וורדס.
כיום, כל עסק הרוצה פרסום יעיל איכותי ומהיר חייב להשקיע את כספי השיווק שלו בראשונה בשיווק דיגיטלי, כאשר הרוב המוחץ של החברות מפנה את מאמצי ההשקעה שלהם מערוצים לא יציבים כמו מדיות חברתיות ועוברים לערוצים העולים בדרישתם, קידום האתרים.
קידום אתרים: אבני היסוד של השיווק הדיגיטלי המודרני
דומיין, שם האתר:
קידום אתרים – בעת המודרנית והדיגיטלית עסקים, מקטנים ועד גדולים, משקיעים את כספם בהקמת אתר אשר מייצג את החברה. השלב הראשון בקידום אתרים הינו בחירת שם הדומיין. מונח זה הנקרא בעברית "שם מתחם", מתאר שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט המבדיל אותו משאר האתרים הנמצאים ברשת. כל האתרים מתחילים בקידומת www אשר ממקמת את המשתמש ברשת הנגישה לכולם, כאשר הסיומת מציינת את המדינה בה נמצא הדומיין. בישראל, הגוף היחיד הרשאי לרשום דומיינים הינו איגוד האינטרנט הישראלי אשר מקצה לאתרים את הסיומת .il . כמו כן, לדומיין מבנה הירארכי המאפשר לבעל הדומיין להשתמש בשם הדומיין וכל שמות הדומיין הכפופים לו, או להעביר שליטה בחלקם או כולם. למשל, .co.il הינו דומיין ראשי של מדינת ישראל בעוד bezeq.co.il או .co.ilישראלישראלי, הינם שמות משניים המייצגים חברות, ואותם ניתן לרשום או לקנות. כפי שנראה במשפט קודם, גם שמות הכתובים בעברית עשויים להיות שמות דומיין.
קידום אתרים – בחירת שם הדומיין הינה אומנות בפני עצמה, שכן עסק חדש אשר בחר להקים אתר,נוטה לבחור לעצמו שם קליט וקצר הנוטה להפוך להיות חלק מהתחום שלו. עסקים שהוקמו טרם התפתחות האינטרנט גילו בעיות בהטמעת שמם באינטרנט. לדוגמא, כשרשת חנויות סטימצקי פתחה את אתר האינטרנט שלה היא נתנה לו באופן טבעי את השם www.steimatzky.co.il, אך למרבה הצער גילתה כי השם אינו מתאים לתחום העיסוק של החברה. היא גילתה על כך מכיוון והמתחרים שלה פתחו אתרים שהכילו את המילה book בדומיין, שהינו שם הרבה יותר קליט למשתמש להבין וכתוצאה מכך, שינו את שם האתר ל-www.ibook.co.il.
לפיכך, שם הדומיין צריך להיות רלוונטי לתחום העסק המעוניין לפתוח את האתר ויש להקדיש מחשבה לא רק על שם קצר יעיל וטוב, אלא גם על שם מקורי שאינו תפוס על ידי חברות רכישת ומכירת דומיינים כגון, www.box.co.il.
תשלום לפי לחיצה ואופטימיזצית מנועי חיפוש (קידום אורגני)
למרות כי בחירת שם דומיין טוב היא משמעותית, החשיבות של אופן בניית האתר הינה קריטית מכיוון וברוב המקרים, לקוחות פוטנציאלים אינם מסוגלים להגיע אל התוכן הנקודתי של העסק ועולה צורך לשדר את התוכן אליהם. הדרך העיקרית להשגת מטרה זאת הינה דרך קידום אתרים.
מנועי חיפוש
קידום אתרים – כפי שנרשם, הקושי הגדול בשיווק הדיגיטלי הינו הבאת התוכן אל הלקוח, כלומר, להביא לתודעה שלו את מגוון המוצרים ו/או השירותים שלעסק יש להציע. הדרך היעילה ביותר בכדי להשיג יעד זה הוא שימוש בשיווק מנועי חיפוש.
מנועי חיפוש הם מערכות בתוך אתר אינטרנט, המתבססים על אסטרטגיות מסויימות. הם עושים שימוש בתוכנת מחשב בכדי לאסוף מידע מהאינטרנט, מארגנים ומעבדים את המידע בכדי לענות על בקשות חיפוש של המשתמש והצגת מידע רלוונטי בפניו. מנועי חיפוש יעילים כמו מנוע החיפוש של גוגל מאפשרים למשתמש למצוא את המידע באופן מדוייק ומהיר. על מנת לעשות זאת הם מיישמים שלוש עקרונות בסיסיים:
- זחלן דפים –לכל מנוע חיפוש יש תהליך חיפוש משלו, כאשר בתהליך ההיפרלינקים מוצגים (קישורים לאתרים) בפני מנוע החיפוש לגבי בכל פעם והמנוע "לוכד" אותם ובכך מביא כמות של קישורי אתרים.
- עיבוד הדף – אחרי הלכידה, מנועי החיפוש מבצעים עיבוד למידע שמכיל האתר, כאשר החלק החשוב במידע זה הוא זיהוי "מילות מפתח" וביסוס קובץ אינדקס (Index). חלק זה אחראי גם על הסרת כפילויות בחיפוש, ניתוח אופי הדף וההיפרלינקים וכמובן ספירת דפים ומלים.
- אספקת שירותי חיפוש – המשתמשים מזינים את מילות החיפוש ואז המנוע מוצא את הדפים המתאימים מתוך מסדי המידע של האינדקסים. מלבד שם וכתובת האתר, מנוע החיפוש מספק סיכום קצר (Abstract) ומידע נוסף העשוי לגרום למשתמש להעריך אם התוצאה טובה לו.
מיקום האתר באינדקס לפי מילות החיפוש שלו והפרמטרים השונים, יביאו אותו לתוצאות הראשונות.
הבנת תהליכי מנועי החיפוש והחשיבות שלהם, פרצה דרך בתחום השיווק הדיגיטלי ומאפשרת ליותר עסקים כיום להגיע אל הלקוחות באופן שלא התאפשר בעבר. ניצול נגישותו של מנוע החיפוש נעשה בשתי אסטרגיות עיקריות, תשלום לפי לחיצה ואופטימיזצית חיפוש.
תשלום לפי קליק
קידום אתרים – באנגלית המושג אשר נקרא Pay per Click או PPC, הוא מודל פרסומת אינטרנטי שמוטמע בתוך אתר או מנוע חיפוש. הפרסומות יופיעו כמודעות גוגל אד וורדס המפרסמות את העסק בקבוצה עצומה של אתרים, סרטונים ואפליקציות, ואלו נקראים רשת המדיה.
לדוגמא כאשר המשתמש יחפש את המידע הרלוונטי לו לדוגמא, נגר באיזור המרכז, מנוע החיפוש באופן אוטומטי ישים את התוצאה בראש הדף, לכל אדם שיחפש נגר ושם של עיר באיזור המרכז או בכלל הארץ, אך יציין כי מודעה זאת ממומנת, כמו באתר החיפוש של גוגל. מודעות נוספות יכולות להופיע בסרטונים ביוטיוב או באתרים כמו פייסבוק או אתרי חדשות כגון וואלה.
לרוב שימוש בכלי זה הינו קצר טווח, מכיוון ואינו משיג מטרות ארוכות טווח כגון מוניטין וסמכות בתחום בו פועל העסק. מלבד זאת, חשוב מאוד לא לשכוח כי PPC עולה כסף, כאשר הסכום משתנה בהתאם לכשירות המודעה להופיע וכמות הקליקים שהיא מקבלת.
אופטימיזצית מנועי חיפוש
קידום אתרים – SEO הוא הקיצור באנגלית ל – Search Engine Optimization, אך בעברית נהוג גם לקרוא לו קידום אורגני, או קידום אתרים במנועי חיפוש. במקור נועד להיות אוסף כלים מצומצם בכדי להעלות לראש רשימת החיפוש, SEO התפתח לכלול את כל הדרכים האפשריות בכדי לקדם את תנועת המשתמשים בדף.
העבודה הגדולה הנעשית בתחום מתחלקת לשני חלקים עיקריים:
Off-Site Factor – אוף סייט
קידום אתרים – זאת שיטה שפותחה על ידי ממציאי גוגל ועושה שימוש בתכונות הקשורות לזחלן של מנוע החיפוש. ה"פופולריות" של אתר מסויים נקבעת על פי התפוצה שלו ברשת, דירוגו. הזחלן סורק את הדפים ויוצר מבנה היררכי של הקישורים בין הדפים. ככל שיותר דפים מצביעים לכיוון של אתר מסויים, אלגוריתם קובע את חשיבות הדפים ומדרג את הדף על פי מידת חשיבות הדפים עצמם.
כהגנה מפני מתקפות של אורחים או מתחרים באתר שעלולים לנצל מקומות בהם ניתן לרשום קישור בכדי לקדם את הדף שלהם, בעלי אתרים תיוג חדש לקישור הנקרא, NOFOLLOW. באופן זה נמנע קידום שלא באישור ממנהל האתר.
On-Site Factor
קידום אתרים – און-סייט הינו התחום ב-SEO של אופטימצית האלמנטים באתר האינטרנט היכולים ליצור דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש (גם קוד האתר וגם התוכן) ויעזור לבעל העסק להגביר את התנועה באתר ולהגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים.
המאפיינים המכתיבים אסטרטגיית SEO טובה הינם:
- ההבנה כיצד אתר האינטרנט נצפה על ידי מנוע החיפוש.
- לקיחת צעדים הגיוניים בכדי לוודא כי האתר הינו אופטימלי מנקודת המבט של המנוע. שלב זה מצריך תכנון טוב, אשר יקל את השימוש באתר גם למשתמשים.
- להימנע מאמצעי SEO אגרסיביים, אשר עלולים להביא את האתר לרשימה השחורה.
לעומת העבר, כיום לא די בעבודת אוף-סייט רחבה ומילות מפתח בשביל להעלות דירוג. מילות מפתח הן חשובות בכדי "לעלות בראדאר" הזחלן אך עבודת SEO איכותית המניבה תוצאות לא נגמרת בכך.
האסטרטגייה גם כוללת כתיבת תוכן איכותי, אשר עוזר לקורא ומנוע החיפוש להבין את משמעות האתר וכוונתו וזיהויו כרלוונטי לחיפוש במנוע על ידי המשתמש.. שימושמ במילות מפתח המשולבות האופן ברור בתוכן מעלות את דירוג האתר. תוכן בעל נפח מלים ולא דל, מקורי, ידידותי, סמכותי ובעל אמינות וכמובן, רלוונטי לחיפוש המשתמש, מעלה את דירוג האתר ויוצרות אמינות גם בפני מנועי החיפוש.
מלבד הפעילות הטכנית שבעניין, מנקודת מבט רחבה, SEO הינה דרך שיווק הכרוכה במסע פרסום יעיל: הבנה של הצעת המכירות והיתרונות שלה, יצירת אסטרטגיה של גיוס והמרת לקוחות וכמובן, להיות יותר טוב בעיסוק מאשר המתחרה.
הופעה של דף בראש רשימות החיפוש האורגניות (לא ממומנות) משדר למשתמש כי בעל הדף הינו סמכות בתחום מילות החיפוש שלו. יצירה של תחושת ביטחון ואמינות כבר מהנקודה בה מחפש המשתמש מידע הרלוונטי אליו, מוכחת כשיטה המגבירה את תנועת המשתמשים ומגדילה את מספר הלקוחות הפוטנציאליים. לכן, קידום אתרים אורגני הינה האסטרטגיה המובילה בשוק העסקים, מהקטנים לגדולים.
קידום אורגני הינה אומנות המשתנה באופן תמידי, ואנשי המקצוע העוסקים בה חייבים להיות אנשי אשכולות, שכן הם עוסקים בתחום המחשוב ( בניית אתרים ) והאינטרנט וגם בתחומי העסקים. הבנת מנועי החיפוש והתעדכנות תמידית אחרי האלגוריתמים (סדר פעולות) שהם נוקטים על מנת לדרג בקבצי האינדקס את האתרים הינם האוויר והמזון של העובדים בתחום.
לסיכום, עסק הרוצה להצליח להגיע אל קהל היעד שלו ולחוות חשיפה מקסימלית והגדלת מספר הלקוחות הפוטנציאליים, ישקיע את כספי הפרסום שלו בקידום אורגני לפני שיחשוב על ערוצי פרסום אחרים.
קידום אתרים
סרטונים מקצועיים – קידום אתרים
https://www.youtube.com/watch?v=gqUoNAk0COY