10 כלים לקידום אתרים שחייבים להכיר

עיצוב ובניית אתר ל QUZARD
בניית אתרים
בניית אתרים

בתחום תחרותי המשתנה ללא הרף כמו עולם קידום האתרים, שימוש בכלים הנכונים יכול לעשות את ההבדל בין כשלון להצלחה. בעזרת כלים לקידום אתרים ניתן לקבל את התמונה המלאה על האתרים שאנחנו מקדמים ועל המתחרים שלנו, תוך כדי זיהוי הזדמנויות חדשות שאולי לא חשבנו עליהן קודם לכן (מילות מפתח, קישורים, תכנים שאפשר להוסיף לאתר ועוד…).

לא משנה אם אתם מקדמים חנות וירטואלית, אתר תדמית או כל אתר אחר – כלים אלה יכולים לעזור לכם משמעותית ולחסוך זמן עבודה יקר.

לפני שנצלול לרשימה, אסייג ואומר: קידום אתרים זה כמו לנגן בגיטרה (בערך…) – גם הגיטרה הכי טובה בעולם לא תעזור לך אם אתה מנגן גרוע. בהשוואה לקידום אתרים – כל הכלים המובילים לא יעזרו לך אם לא תפעיל את השכל ותדע מה לעשות איתם ואילו תובנות להפיק מהם. אם רוצים להשתפר וללמוד את הבסיס של המקצוע, אני ממליץ להתחיל מהמדריך הזה לקידום אתרים.

אלו הם חלק מהכלים השימושיים ביותר לSEO:

כלי מנהלי האתרים של גוגל
כלי זה  הוא כלי בסיסי למדי, אבל חשוב מאוד לכל מקדם אתרים להכיר אותו. הכלי מאפשר לאתר תקלות טכניות המפריעות לגוגל לאנדקס את האתר כמו שצריך (לדוגמה, דפים שעולים לאט או מחזירים שגיאה מסוג 404), לראות מיקומים ממוצעים של מילות מפתח הישר מגוגל, ליצור קשר עם גוגל במקרה של ענישה ידנית, לזהות בעיות אבטחה באתר ולספק לגוגל מידע נוסף אודות האתר (לדוגמה, מידע מובנה או מפות אתר).

חשוב לציין שכלי זה אינו נותן תמונת מצב על המתחרים של האתר.

Majestic
כלי זה מאפשר לקבל מידע על הקישורים של האתר שלנו או על קישורים של מתחרים (כדי לקבל את כל הנתונים יש לעשות מנוי בתשלום), וכל בעצם לזהות את נקודת החוזק והתורפה של כל אתר. בין היתר ניתן לראות מאיפה הקישורים יוצאים, מהו החוזק שלהם, כיצד מספר הקישורים משתנה על ציר הזמן ועד כמה מגוון האנקור טקסט של כל אתר.

תכונה מיוחדת למג'סטיק היא האפשרות לראות את חלוקת הקישורים לפי נושאים, וזאת בהתאם להשערה כי גוגל מייחס לאחרונה חשיבות הולכת וגדלה גם לחלוקה נושאית של האתרים השונים ברשת (כלומר, קישור מאתר בעל נושא דומה לאתר המקושר, יהיה טוב יותר מקישור מאתר העוסק בנושא אחר).

MOZ
גם MOZ מאפשר לראות מידע אודות קישורים של אתרי המתחרים, אך הוא מציע בנוסף לכך סט שלם של כלים למקדמי אתרים

  • קבלת מידע טכני אודות אתרי המתחרים (בדומה לכלי מנהלי האתרים)
  • דירוגים של מילות מפתח
  • זיהוי מילות מפתח חדשות שיכולות לתרום לקידום האתר
  • הפצה של פרטי עסקים מקומיים לאתרים שונים ברחבי הרשת על מנת למטב את ההופעה שלהם בתצוגות המקומיות של גוגל (Google Local).
  • סקירה של התוכן באתר והמלצות לשיפורים (כולל אנליזה של אתרי המתחרים)
  • כלים לאנליזה של חשבונות טוויטר (רלוונטי בעיקר לחו"ל, שם מספר המשתמשים ברשת החברתית הנ"ל גבוה במיוחד)

SEMRush – כלי זה מתמקד במילות מפתח אורגניות וממומנות ומאפשר לעקוב אחר האתרים המובילים עבור כל מילת מפתח ובנוסף לכך לזהות את מילות המפתח המובילות של אתרים שונים ברשת.  באופן זה ניתן לנצל הזדמנויות חדשות ולנטר אתרים שנמצאים בעונש (בעיקר אתרים שיש להם הרבה קישורים, אבל לא מקבלים תנועה ממילות מפתח בולטות).

יש לציין שכלי זה מחליף בהדרגה את מתכנן מילות המפתח של גוגל עבור חיפושים אורגניים מכיוון שגוגל מטילה לאחרונה מגבלות רבות על הכלי שלה, ובין היתר לא מאפשרת למי שלא מנהל קמפיין ב – Adwords לראות את הממוצעים האמתיים של נפחי החיפוש במילות המפתח השונות.

Buzzsumo – באז סומו הוא אמנם כלי המיועד למדיה חברתית, אבל עם היטשטשות הגבולות בין קמפיינים קלאסים של קידום אתרים ובין קמפיינים ברשתות חברתיות, כדאי בכל זאת להכיר אותו. בגדול, הכלי מאפשר להקליד מילת מפתח או נושא ולראות את התכנים הכי משותפים ברשתות החברתיות עבור אותו הנושא. אופציה נוספת (בתשלום) היא לראות את הקישורים האורגניים שמובילים לאותו התוכן, וכך בעצם לזהות אפשרויות חדשות לבניית קישורים שלא רק תתרום לגוגל, אלא גם תביא לאתר שלנו תנועה אמתית ואיכותית של גולשים.

ScreamingFrog – סקרימינג פרוג היא תוכנה להורדה (בשונה מרוב הכלים כאן שיושבים בענן). מדובר בכלי חובה עבור קידום בגוגל, שמאפשר בין היתר לקבל מאפיינים שונים אודות האתר שכלי מנהלי האתרים של גוגל לא תמיד נותן. למשל –

  • זיהוי קישורים שבורים
  • אנליזה של תגי המטה וזיהוי כותרות או תיאורים ארוכים מדי
  • אנליזה של הכותרות הפנימיות (H1,H2 וכו')
  • מציאת תכנים כפולים באתר
  • יצירה של מפות אתר

לתוכנה יש שתי גרסאות : הגרסה החינמית מאפשרת לנתח עד 500 עמודים שונים ולהשתמש בחלק מהתכונות של הגרסה המלאה שאיננה מוגבלת מבחינת מספר העמודים שהיא יכולה לסרוק.

Advanced Web Ranking  כלי זה מאפשר לעקוב אחרי מיקומים של מילות מפתח באתר עצמו או באתרי מתחרים ולקבל תוצאות ישירות מגוגל ואף לעקוב אחר כמה מדינות במקביל בלי להסתכן בחסימת ה – IP של המשתמש. ניתן גם לעקוב אחרי תוצאות מקומיות עבור אזורים שונים בעולם.

SEO Quake – אחד הכלים הוותיקים ביותר אבל גם השימושים ביותר שבנמצא. הכלי הוא בעצם סרגל כלים שמתווסף לדפדפן ומאפשר לראות נתונים בזמן אמת על כל אתר שגולשים בו :

  • מספר הקישורים החיצוניים שיוצאים מהעמוד
  • מספר הקישורים הפנימיים שיוצאים מהעמוד
  • כותרות ותיאור של העמוד
  • כותרות פנימיות
  • צפיפות מילות מפתח
  • דירוג אלקסה
  • מספר העמודים המאונדקסים בכל אחד ממנועי החיפוש (יאהו בינג וגוגל)

עוד אפשרות שימושית במיוחד שלא כולם מכירים היא להשוות בין אתרים שונים על סמך רשימה, מה שנותן מבט ממעוף הציפור על כמות גדולה של אתרים בבת אחת.

Copyscape – הכלי הידוע והנחשב ביותר ברשת לזיהוי תוכן משוכפל על פי אלגוריתם מיוחד שמוצא את רמת הדמיון בין מסמכים שונים ברשת. ניתן גם לקבל התראות למייל כל פעם שנמצא תוכן משוכפל חדש. הגרסה המלאה של הכלי מאפשרת לא רק לזהות תוכן כפול, אלא גם לבדוק האם תוכן הוא מקורי לפני שמפרסמים אותו ולבדוק אתרים שלמים לתוכן משוכפל.

Google Trends – הכלי מאפשר לזהות מגמות בחיפושים שונים ואת החיפושים הפופולאריים ביותר בכל מדינה על פי נושאים כמו גם להשוות בין מונחי חיפוש שונים. כך אפשר לדעת האם שווה להשקיע במילות מפתח מסוימות, או שאולי הן נמצאות במגמת ירידה. לאחרונה התווספה האפשרות לראות גם חיפושים ביו-טיוב.

 

 


פּרוֹיֶקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דרושים ל DOTWEB