קידום אורגני באמצעות גוגל אנליטיקס

קידום אורגני
בניית אתרים
בניית אתרים

גם אם אינכם מתמצאים בתוכנות ואתרי אינטרנט בוודאי שמעתם על מערכת ניתוח הסטיסטיקה של גוגל – האנליטיקס. הגוגל אנליטיקס יכול לספק לכם מידע רב אודות האתר שלכם: מהיכן מגיעים אליו גולשים, מה השעות הנצפות ביותר, מהו הנתיב שהגולש הממוצע עובר מרגע הכניסה לאתר ועד למכירה/מילוי ליד? מאילו ארצות מגיעים רוב הגולשים? המידע הראב שנאסף מאפשר לכם להבין אילו איזורים לחזק באתר ואילו איזורים לא עובדים?

כאשר תדעו להשתמש היטב בגוגל אנליטיקס תגרמו לחווית גולש נעימה יותר שתאריך את שהותו באתר ותוכלו לשפר את את הדרך שבה אתם עושים קידום אורגני בצורה ניכרת.

אילו ממצאים ניתן לנתח באנליטיקס?

אתם יכולים להוציא דו"ח מפורט על כמעט כל נושא ולהתעמק בפרטים הקטנים ביותר באמצעות תהליך הסגמטציה. בואו נניח שבאחד הדפים שי שלכם כפתור ירוק ואתם רוצים לנתח כמה גולשים לוחצים עליו ביום ומאילו דפים הם מגיעים, באמצעות גוגל אנליטיקס אתם יכולים לבצע זאת בלי בעיה.

איך מתקינים גוגל אנליטיקס באתר?

התהליך פשוט למדי וכולל הירשמות לאנליטיקס באמצעות חשבון הגוגל שלכם והטמעת הקוד המסופק לכם באתר. במידה ויש לכם מערכת ניהול תוכן כמו ג'ומלה או וורדפרס, אתם יכולים להוריד פלאגין יעודי כמו ג"גוגל אנליטיקס יוסט" או להכניס את הקוד באיזור המיועד לו בתבנית.  וודאו גם לבטל תנועת בוטים על מנת שהאנליטיקס יספור אך ורק גולשים אנושיים ובידקו כי הזמן מתאים לשעון ישראל ולמטבע הישראלי (במידה ויש לכם חנות)

חיבור בין אנליטיקס לקונסולת החיפוש של גוגל – כדאי לחבר בין השניים שכן החיבור וכן יש לכם אפשרות לחבר את נתוני האדוורדס לאנליטיקס במידה ואתם משתמשים בהם.

אחד המדדים החשובים לקידום אורגני הוא בדיקה יומיומית מהיכן אתם מקבלים את התנועה, תוכלו לראות זאת בדוחו"ת התנועה. בין היתר תוכלו לנתח כמה תנועה מגיעה ממנועי חיפוש ובעיר מגוגל וכמה תנועה מגיעה מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וגם כמה תנועה מגיעה מקמפיין ספציפי באדוורדס.

זיהוי הדפים הפופולאריים והדפים הכי לא פופולאריים – אם דף מסוים באתר שלכם זוכה לאחוזי הקלקה נמוכים מאוד או שהגולש הממוצע נוטה להישאר בו מספר שניות לעומת מספר דקות שהוא נוטה להישאר בדפים אחרים, יתכן כי יש בדף הזה בעיה. התבוננות עמוקה במובייל או בעל גבי מסך המחשב יראו לכם אם קיימות בעיות בעיצוב או שהתוכן כתוב בצורה גרועה במיוחד. דפים פופולאריים לעומת זאת יכולים להצביע לכם על חומר שהקהל אוהב לקרוא.

אתם גם יכולים לראות מה הם דפי הנחיתה שאליהם מגיעים הכי הרבה גולשים ומה הם דפי הנטישה שמהם עוזבים הכי הרבה גולשים את האתר. וכל מה שמתואר פה, זאת רק ההתחלה. אין גבול לכמות המידע שתוכלו לנתח ולהשתמש בו כדי לשפר  יחסי המרה ולהקפיץ את הקידום האורגני שלכם בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דרושים ל DOTWEB