עיצוב חוויית משתמש – עיצוב חוויית משתמש מה זה ux/ui ולמה חובה לבצע איפיון?

עיצוב אתרים - חוויית משתמש ux-ui

עיצוב חוויית משתמש מה זה ux/ui ולמה חובה לבצע איפיון?

עיצוב חוויית משתמש – עיצוב חוויית משתמש מה זה ux/ui ולמה חובה לבצע איפיון?

עיצוב חוויית משתמש בעולם התכנות והעיצוב, למושגים "ux" ו "ui" יש חשיבות מכרעת בקבלת התוצר הסופי. שני מושגים אלו שלובים יד ביד ובשביל להבין את חשיבותם להתהליך, קודם כל, יש להבין מה כל אחד מהם מסמל.

חוויית משתמש-ux , ((user experience: תוכנות ואתרי אינטרנט אמנם נבנים עבור עסקים שונים, אך מטרתם היא לא שבעלי העסק ישהו שעות באותו אתר או תוכנה, אלא להפוך את המשתמשים ללקוחות שלהם. לכן, כאשר בונים אתר חדש, למשל, חשוב ביותר לחשוב בכובע של הגולש. האם החוויה והתהליך שהוא יעבור במהלך הגלישה שלו יהיו נוחים ונעימים? האם האתר גורם לו לייצר אינטרקציה? ועוד. אתרים שלא עוברים איפיון ראוי והאתר שהם מציגים לגולשים שלהם אינו חווייתי ואינו מעורר בגולש את הצורך והרצון לבצע פעולות מסויימות, יזכו לאחוזי נטישה גבוהים או לחילופין לזמן שהות באתר – אך כזה שלא מניב תוצאות.

הממשק- ui (user interface): אתרים או תוכנות שהממשק שלהם אינו מאופיין כראוי, לא ברור להבנה או סתם מנסה להתחכם, יסבלו מאחוזי נטישה גבוהים – לא בגלל שהמוצר שלהם אינו טוב אלא כי הגולש לא ידע מה הוא אמור לעשות באתר, על אילו כפתורים הוא צריך ללחוץ בשביל לקבל את מבוקשו ובמקום להפוך ללקוח שיכול לבצע פעולות באתר או בתוכנה שלכם הוא יעדיף לעבור למתחרים, אלו שמציגים לו חוויה יותר מהנה.

 

עיצוב חוויית משתמש

ממשק ידידותי מנצח

כפי שהבנתם, חווית המשתמש באתר או בתכנה שלכם היא קריטית להצלחתו. על מנת להבין את חשיבותו של הממשק וחווית המשתמש, נערוך השוואה בין טופס צור קשר פשוט המכיל רק 3 שדות לעומת טופס צור קשר המכיל כמות גדולה יותר. לכאורה, אנחנו רוצים לדעת כמה שיותר פרטים על המשתמשים שלנו, נכון? לכן בחשיבה ראשונית זה עשוי להיות הגיוני לבקש מהם אין ספור פרטים כמו תעודת זהות, כתובת, מיקוד, ושאלות נוספות כמו ״איך הגעת אלינו״ על מנת שנבין אילו ערוצים שיווקים עובדים עבורנו טוב יותר.

לצד זה נשים טופס צור קשר המכיל 3 דברים בסיסיים: טלפון, שם, ואימייל. עכשיו נסו אתם לחשוב איזה טופס הייתם ממלאים, ואיזה טופס היה גורם לכם לצאת מהאתר. וזה לא רק בגלל שאתם לא רוצים שידעו את הכתובת או המיקוד שלכם. זה בגלל שטופס ארוך שמבקש מכם יותר מידע, יאלץ אתכם לבזבז זמן יקר ולמעשה להתחיל לעבוד עבור האתר המבקש את הפרטים שלכם. גולשים רוצים יעילות. הם ישאירו שם וטלפון אבל בשום מקרה לא יבזבזו עכשיו 10 דקות על למלא טופס יצירת קשר באורך הגלות, גם אם המוצר שלכם מאוד רלוונטי עבורם.

דוגמא נוספת קשורה במיקרו קופי – כל אותם טקסטים קצרים עם כפתורים שונים באתר שלכם שמטרתם היא הבהרה או הנעה של הגולשים שלכם לבצע פעולות מסויימות. מיקרו קופי חד שמסביר לגולש בדיוק מה הוא צריך לעשות יזכה לאחוזי המרה גבוהים יותר מאשר מיקרו קופי שאולי הוא שנון יותר אך לא בהכרח יגרום לגולש להבין מה הפעולה שהוא צריך לבצע.

חווית משתמש יכולה לנצח מוצר טוב

אז כפי שכבר הבנתם, חווית המשתמש הינה קריטית להשגת היעד שלכם. אם המתחרים שלכם ביצעו מחקר ואיפיון חווית משתמש ראוי, למרות שהם מציעים מוצר שהוא פחות איכותי מהמוצר שלכם – הם בהחלט יכולים לנצח אתכם במידה והאתר או התכנה שלכם אינם מספקים חוויה נעימה וברורה. אם האתר שלכם, לצורך העניין, אינו מותאם למובייל ובטלפונים הניידים הוא נראה מגושם ולא מזמין, תהיו בטוחים שבעידן הנוכחי בו מרבית הגלישה מתבצעת דרך הטלפונים הניידים, הגולשים שלכם ימצאו את עצמם באתרים המתחרים מהר מאוד.

עיצוב חוויית משתמש

איך אנחנו עוזרים לכם?

מעבר לעובדה כי אנו עושים את פעולות הפיתוח, התכנות והעיצוב, צוותי הui /ux שלנו, ידאגו לבצע איפיון שיתאים בדיוק עבור קהל היעד שלכם. איפיון זה כולל מחקר של קהל היעד ובעזרת שימוש בכלים הטכנולוגים המתקדמים ביותר, נדע כיצד להבליט את כל היתרונות שיש לכם על פני המתחרים. מתחרים יש בכל פלח שוק, ועל מנת להיות ייחודיים ולספק ערך מוסף לגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אנו נספק להם את חווית המשתמש הטובה ביותר, תוך בניה ופיתוח של ממשק ידידותי בו הם לא ילכו לאיבוד, יוכלו לבצע את כל הפעולות שלשמם הגיעו אליכם במהירות וביעילות, ונגרום להם לייצר אינטרקציה ולהגביר את זמן השהות שלהם באתר או בתכנה שלכם.

 

אנו מבצעים איפיון ux /ui  לאתרים, תוכנות, אפליקציות וממשקים, ומבטיחים כי חווית המתשמש בהם תהיה נוחה, איכותית, נעימה ותייצר עבורם ערך מוסף.

בניית אתרים

עיצוב חוויית משתמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דרושים ל DOTWEB