הקמת חנות אינטרנטית הקמת חנות וירטואלית באינטרנט מול הקמת חנות באיבי – חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית מסחר ברשת הפך עניין שבשגרה, בעלי עסקים רבים מבינים את חשיבותה של נוכחות משמעותית ברשת לקידומו של העסק. בניית חנות וירטואלית טובה מעניקה יתרון משמעותי בתחרות בינך ובין עסקים דומים, ועל כך אין עוררין. לאור זאת, נשאלת השאלה מה עדיף לעסק שלך – לפתוח חנות אינטרנטית ייעודית, או לפתוח חנות באיביי? התשובה לשאלה זו נעוצה בתקציב, בקהל היעד של האתר ובנישה הספציפית לה הוא משתייך.

התקציב שלי מוגבל אז מה כדאי?

לבנות אתר ולתחזק אותו כראוי זו משימה שדורשת תקציב שוטף ואסטרטגית שיווק מתוכננת בקפידה. ללקוחות בעלי תקציב בלתי מוגבל הייתי ממליץ כמובן גם לבנות חנות וירטואלית ייעודית וגם חנות באיביי ברוב המקרים.
שני הערוצים שונים בתכלית באופן השיווק שלהם ולכל אחד מהם שיטות שונות עליהן נרחיב בהמשך.
עיצוב פיתוח והטמעה – למוכר באיביי ניתנת מערכת מוכנה אשר מאפשרת לו לסחור על בסיס פלטפורמה קבועה, בבואו לעצב את החנות האפשרויות דלות אולם עם ידע ספציפי יותר ניתן להגיע לחנות סבירה אשר תוכל לרכז את כל המוצרים שהנכם מעוניינים למכור תחת המדיניות הנוקשה של איביי שנועדה לתת חווייה אחידה לקונים. לעומת זאת, בחנות וירטואלית ייעודית השמיים הם הגבול! הן מבחינת עיצוב, הן מבחינת ממשק וכמובן כל תסריט אינטראקטיבי ניתן לפיתוח ללא תלות במדיניות או הגבלות.

תוכן – שוקל לפתוח חנות באיביי? שכח כל מה שידעת על עברית, מדובר בשוק גלובאלי, יש לספק תוכן ושיהיה באנגלית תקנית. יכול להיות שזה מאוד ישפיע על לקוחות ישראלים רבים שלא ממש ישמחו לכתוב תוכן על מאות מוצרים באנגלית ומעדיפים להתמקד בשוק מקומי. במקרה ובחרתם לבנות חנות וירטואלית ייעודית תמיד ניתן לבנות אותה בשפה אחת ובהדרגה להפוך אותה למרובת שפות מה שמאפשר התפתחות הדרגתית משוק מקומי לשוק עולמי.

פרסום וקידום – לאלו מכם שקנו באיביי ודאי שמתם לב שלרוב התוצאות הראשונות יש מוניטין גבוה, מספר מכירות עצום, ביקורות רבות ואפילו סמלים שונים שמדרגים את האתר, על מנת להשיג מוניטין עם חנות באיביי צריך לעבוד קשה וצריך סבלנות רבה, המגרש הולך והופך למגרש של שחקני ענק, מצד אחד מהווה פלטפורמת מכירה למליוני עסקים אולם מצד שני דורס רווחים כתוצאה משוק עמוס ודחוס. חנות וירטואלית איכותית משמעותה שטח סטרילי לסגירת עסקה, אולם השיווק והקידום עולים כסף מצד אחד אבל לקוחות לא בורחים למתחרה בגלל הפרש של 2 דולר.

מחיר הקמה ותחזוקה – באיביי הקמת חנות לא עולה כסף אולם הכנסה של מוצרים, קידומם, עמלות מכירה ועמלות ל PAYPAL וכדומה עולים לא מעט כסף. חנות וירטואלית סבירה הכוללת עיצוב יכולה לעלות כמה אלפי שקלים ולהגיע גם לעשרות אלפים.

לוגיסטיקה  ומשלוח – בשנים האחרונות מחירי המשלוחים מהארץ לחול עלו באופן דרמטי. העניין גרם להמון סוחרים ישראלים באיביי להוריד פרופיל שכן אם אין באפשרותם להיות אטרקטיביים במחיר בשוק העולמי הם חדלים מלהתקיים. לנושא זה מצטרפת העובדה כי לא כל מוצר משתלם למכור באיביי כאשר אתה ישראלי .במיוחד כאשר מדובר במוצרים כבדים אשר עלות המשלוח שלהם עולה לעיתים יותר מהמוצר עצמו.

תכיר את המתחרים החדשים שלך… – מי שביקר באיביי ודאי שם לב לעובדה שמוצרים מסין זולים משמעותית ומהווים חלק עצום מהסחורה שמוצעת. כיוון שרמת החיים בישראל וסין כל כך שונות חשוב לבחור מוצרים מקוריים ומשתלמים. באתר אינטרנט ייעודי התחרות הינה רבה אולם הלקוח שמגיע, כל עוד חוויית המשתמש באתר בשילוב העובדה שהאתר הוא כאמור שטח סטרילי וגם יצליח לסגור יותר עסקאות.

לקוחות חוזרים – חכמים ממני אמרו כי על מנת להביא לקוח חדש לקנות צריך להשקיע פי 6 מאשר למכור ללקוח קיים! האמת היא שסוחרים מנוסים באיביי הבינו שאת הלקוחות החוזרים שלהם כדאי לחשוף לחנות הוירטואלית שלהם החיצונית מאיביי. למעשה זו הדרך לבזבז פחות עמלות ב EBAY. לאלו מביניכם שיכולים גם לבנות חנות ייעודית וגם חנות באיביי מומלץ להשתמש ב EBAY ככלי להזרמת לקוחות ובקניות הבאות לדוור אותם ולנסות לגרום להם להבצע הרכישה הבאה באתר

אז מהי הבחירה הנכונה בכל זאת?

לא כולם מתאימים למסחר באיביי, לא כולם מתאימים לשוק גלובאלי , אמנם EBAY פותחת דלתות רבות ומייצרת מכירות אבל הדבר עולה כסף רב.
לפני שמבצעים החלטות מומלץ להתייעץ איתנו, אנו נבין את המוצר ונבדוק עבורכם את הייתכנות, קהל הידע ונסיק מסקנות מדוייקות.

בלוג בניית אתרים


פּרוֹיֶקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דרושים ל DOTWEB