בניית חנות וירטואלית

10 כלים חשובים לבניית חנות וירטואלית מצליחה – בחן את הצעותייך!

השוק העולמי והשוק הישראלי בפרט רוויים כיום בחנויות וירטואליות החל במערכות קוד פתוח וכלה במערכות מוכנות המציעות שירותי (SAAS (Software as a Service  לבניית חנות וירטואלית ברגע.

היצע רב ואתרים מפתים גורמים לא פעם ללקוח להיכנס לחוזה אפל ולהתחייבות ארוכת טווח עבור מוצר שאינו מתאים לצרכיו, אינו משפר את אחוזי מכירותיו ובשורה התחתונה גורם לו לאבד את אמונתו במדיה הדיגיטאלית.

להלן 10 נקודות שרצוי לבחון בטרם תתחילו במשימה:

1. האם העסק שלכם באמת צריך חנות וירטואלית ?

לפני שנבחן את כל הכלים בואו נודה באמת: אתר מסחר מצליח הוא עבודה במשרה מלאה. אפשר להאמין לכל מיני סיסמאות כגון: "חנות שתגדיל את המכירות שלכם ב 75 אחוזים" אבל בואו נהיה כנים לרגע עם עצמנו האם חנות ב"קליק" וניהול של מספר דקות ביום באמת יגדיל לנו את המכירות?
האמת היא, שאם אינכם מתכוונים להשקיע בחנות שלכם את המשאבים הדרושים קריא: פרסום, שיווק, ניהול, כתיבת תוכן … צר לי לאכזב אתכם כבר בשלב הראשון- חסכו לעצמכם את התענוג, לצערנו חלק גדול מהלקוחות לעולם לא יטעמו את טעם ההצלחה מהאינטרנט. מאידך, אם העניין ברור ומיותר נעבור לחלק הבא 🙂

2. חנות וירטואלית מנצחת = בניית תקציב אל מול יעדים

בניית אתר אינטרנט ובעיקר חנות וירטואלית מצליחה, מחייבים תכנון מדויק, כאן למעשה אתה הלקוח מציב יעדים לתקופה הקרובה ומשם גוזר את ההשקעה הרצויה לכך.
לקוח שרגיל למחזורים של מאות אלפי שקלים סביר להניח שיצפה מהרשת בשלב הראשון להציג הכנסה שונה מלקוח שהאינטרנט הוא הערוץ הראשון שאתו הוא מזנק לשוק.
חשוב להציב יעדים ריאליים בעיני החברה ולהקצות משאבים אידיאליים להגשמת המטרה.
לרוב, כ 70-80 אחוז מהתקציב יושקע בקידום ושיווק ו 20-30 אחוז בפיתוח האתר ותפעולו.
תפעול אתר יכול להתבצע על בסיס בנק שעות, היקף של חצי משרה או משרה מלאה תלוי בנפח הפעילות. חשוב לזכור שחנות שלא עומדת ביעדים מפסידה כסף וגורמת נזק לחברה.

3. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

אם נציב את כל החנויות הוירטואליות בעולם במשוואה נגלה שכולן גראפיות במידת מה, בכולן יש תוכן באיכות או כמות משתנים ואת כולן ניתן למצוא בגוגל במקום כלשהו…
הניסיון מלמד שהפרטים הקטנים והאינסופיים שהופכים את הפאזל הגדול הזה שנקרא חנות וירטואלית להצלחה, מחייב תשומת לב ושאיפה לשלמות.
החל מבחירת פלח השוק אליו פונים, התמקדות במוצרי הליבה של העסק, בניית תוכן איכותי והשקעה בערוץ השיווקי הנכון ביותר, מדובר במסע ארוך ומרתק שבמהלכו תכירו הייטב כל אבן וכל מתחרה שלכם בשוק.
הפרס: כמות סטטיסטית, עולה באופן הדרגתי של לקוחות אשר מגיעים מערוצי השיווק באינטרנט (גוגל אורגני, גוגל ממומן, רשתות חברתיות, מערכות שותפים …) וכמובן לקוחות חוזרים.

4. חנות וירטואלית מעוצבת אל מול חנות על בסיס תבנית

בבואכם לבנות אתר תגלו כי בניית אתר יכולה להיעשות תוך מספר ימים ויכולה להימשך גם מספר חודשים אחד הגורמים המכריעים הוא אופי התהליך שלרוב מתחיל בעיצוב.
כאשר התקציב מהווה מגבלה הנטייה של חברות רבות לקצץ בבנייה של האתר ולמעשה להתפשר על מוצר שלא הותאם לדרישות של הלקוח. חשוב לזכור! אתר שלא עבר תהליך עיצוב אישי גם לא עובר תהליך אפיון ולכן נשען על תעשייה שלמה של יצרניות תבניות שהקשר בינן לבין אופי החברה הוא מקרי ביותר.
מאידך, חשוב לציין שלא כל מעצב יתאים לכל חברה ולעיתים מעצבים לוקים בסגנון אישי, יצירתי שלא ממש ישרת את צרכי העסק ולכן חשוב לבחור ספק שירותים שיכול לתת מוצר בלתי נשכח.
המטרה שלנו בסופו של דבר שהאתר ימכור לכמה שיותר לקוחות שכבר הבאנו אליו ולהעלות את יחסי ההמרה (כמות כניסות לעומת כמות רכישות).

5. אתר מותאם למובייל- האם הוא מותאם גם לקונה ?

כולנו כבר התרגלנו לראות אתרים שניתן לגלוש בהם במובייל, גוגל מאוד מעודד ועובדתית הרשת הולכת והופכת למקום יותר מותאם וידידותי למכשירים הניידים אבל, האם אי פעם ניסיתם לרכוש בחנויות וירטואליות בסלולר? בכולם זה אפשרי (לרוב) אבל במעטים ניתן להגיד שהעניין פשוט למשתמש. אל תשכחו, 40-50 אחוזים מהעסקאות הם במובייל, וודאו שהתהליך המדויק והקצר שלכם לרכישה לא יוחלף בפתרון קופי פייסט, שלא עבד אצל אף אחד מהלקוחות שבנו בדיוק על אותה מערכת בה בחרתם בשוגג. לא תמיד הפתרון הפופולארי הוא הפתרון שמתאים לכם!

6. מרוב עצים לא רואים את היער

בעולם המסחר האלקטרוני קיימת תחרות רבה על ליבו של הצרכן, הרצון לבלוט בכל מחיר הוביל חברות לפתח 1001 מודולים (תוספים) ועדיין, להיות אטומים לצרכיו המדויקים של הלקוח.
מצד אחד, לא היית רוצה שחברה לפיתוח אתרים תמציא את הגלגל במיוחד עבורך בעלויות וזמן אסטרונומיים אבל מצד שני לא ממש אידיאלי לתת ללקוח מערכת עם שני שליש מרכיבים מיותרים לחלוטין ומחסור דווקא בדברים שהכי היו עוזרים לך למכור.
המידה האידיאלית הינה שני שליש הטמעה על בסיס אפשרויות קיימות ושליש פיתוח מותאם ללקוח. שיטה זו מבטיחה ללקוח זמן אספקה סביר ועדיין מוצר שייתן מענה מדויק לצרכיו.

7. NEED FOR SPEED

המילה החמה ביותר כיום ברשת החיפוש היא חוויית משתמש שאחד מהקריטריונים הבולטים שלה הוא עניין מהירות הטעינה של דפי האתר. באשר לחנות וירטואלית מושלמת, חנות מקצועית מחייבת בעידן החדש להצטייד היטב בטכנולוגיות כגון:

  • מנגנון הקטנה ואופטימיזציה לתמונות
  • מערכת MINIFY (מנגנון שמצמצם את הקוד ולמעשה מאיץ את הקריאה של האתר)
  • זיכרון מטמון (CACHE)
  • חיבור אופציונאלי לשרתי (CDN  (Content delivery network

הדגש המיוחד על טעינה מהירה של דפים בחנות וירטואלית שלרוב יש בה מאות דפי מוצר הינה משמעותית מאוד.
עליכם לראות את ההזדמנות אשר קיימת בעולם שבו המתחרים שלכם לפעמים "נרדמו בשמירה" ומתקיימים ממוצר שפג תוקפו והוא אינו עולה בקנה אחד עם הדרישות הנוכחיות.

8. ממשק ניהול חכם ואינטואיטיבי

אם בסעיף הקודם דיברנו על מהירות כעת נדבר על גורם לא פחות חשוב- זמן.
כמה זמן צריך להשקיע בניהול אתר? התשובה לכך היא כמה שפחות!
מערכת חכמה, אינטואיטיבית וגמישה תאפשר לנו לבצע יותר פעולות, שינויים ועדכונים במהירות ולכן תחסוך לנו זמן שלעיתים בא לידי ביטוי בחצי משרה ואף משרה של עובד נוסף.

9. ניהול מלאי חכם

אם יש לך קופה רושמת בעסק או תוכנה לניהול מלאי ודאי תשמח לדעת שכיום פתרונות רבים, חלקם "על המדף" וחלקם אפשריים בפיתוח תפור לפי מידה יאפשרו לאתר שלך להתעדכן אוטומטית ולמעשה יחסכו לך זמן רב מאוד בעדכון המלאי, המחירים והמוצרים באתר וישמרו על סנכרון תקין בין האתר לבין התוכנה בבית העסק או הקופה הרושמת.

10. שירות מקצועי וזמן תגובה

לצערי, שירות לקוי לרוב מתגלה על פי רוב לאחר העלאת האתר לאוויר, עם זאת, חשוב לאתר כבר בשלב החוזה את הסעיפים בדבר מידת האחריות של הספק, השירותים שמקבלים, זמן התגובה והזמינות. חנות וירטואלית מעבר להיותה פתרון טכני מהווה לעיתים הערוץ היחידי והמניב ביותר בעסק, ברוב המקרים עובדת חנות וירטואלית בכל ימות השנה 24/7 והזמינות היא אחריות כבדה ולעיתים כבדה על ספק שאינו מספיק מקצועי.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    דרושים ל DOTWEB